Workshop om kriskommunikation (ENDAST FÖR SVENSK SJÖFARTS MEDLEMMAR)

Datum och tid: 20 mars kl.10-15.00

Plats: Radisson Blue Hotell, Södra Hamngatan 59, Göteborg

Anmälan: Anmälan sker via länk senast 6 mars. OBS! Workshopen är endast för Svensk Sjöfarts medlemmar och har begränsat antal platser. Är du intresserad av att bli medlem? Läs mer här: http://www.sweship.se/medlemskap/.

Välkommen till en workshop bestående av föreläsning, diskussioner och grupparbeten specialanpassat för Svensk Sjöfarts medlemmar.

Workshopen kommer att svara på följande frågor: Vad kännetecknar en kris? Vem agerar? Hur planerar man för en kris? Hur hanterar jag media? Vilka verktyg finns för att minimera misstag? Vilka effektiva krisstrategier finns att tillgå? Vi går också igenom och visar på goda och mindre goda insatser inom kriskommunikation.

Dagen leds av Hans Makander. Hans jobbar som fristående PR-konsult. Ett fokusområden är stödja företag och organisationer med utbildning inom kriskommunikation men också hjälpa till med akut kriskommunikation. Arbetet med kriskommunikation samordnas inom KOM-Institutet som är en organisation där Hans samarbetar med andra specialister inom kriskommunikation.

Hans Makander har jobbat i drygt 25 år med kommunikationsfrågor på strategisk och taktisk nivå och har erfarenhet från kommunal, statlig och privat verksamhet. Under 12 år undervisade Hans på Berghs School of Communication. Senast kommer Hans från tjänsten som Kommunikationschef på Manpowergroup Sverige.

Kontakta Carolina Kihlström, Carolina.kihlstrom@sweship.se för frågor.